top of page

תטא הילינג בזום או פרונטלי? מה עדיף ואיך לבחור את הדרך הלימוד שמתאימה לך?

  • תמונת הסופר/ת: viki kabakov
    viki kabakov
  • 11 ביוני
  • זמן קריאה 4 דקות

עודכן: 11 ביוני

“שנים הייתי בטוחה שהחיבור נוצר דרך המגע, דרך החזקת הידיים ודרך הישיבה באותו חדר. היום אני יודעת שהחיבור יכול להתרחש גם מרחוק – ובכל זאת, אני עדיין אוהבת את הקסם שקיים גם במפגש הפיזי"



אחת השאלות שחוזרות אליי הכי הרבה היא: “מה עדיף – ללמוד תטא הילינג בזום או להגיע לקורס פרונטלי?” ואני תמיד מחייכת, כי מבחינתי זאת קצת כמו השאלה:


מה מוצלח יותר – יום או לילה?

מתוק או מלוח?


התשובה היא שלא מדובר בתחרות ובהשוואה.

מדובר בשתי חוויות שונות, שלכל אחת מהן יש את המתנות שלה.


קצת היסטוריה


כשאני התחלתי ללמוד תטא הילינג בשנת 2013, לא הייתה בכלל אפשרות ללמוד או ללמד אונליין.

כל הקורסים היו פרונטליים.


היינו יושבות יחד, מחזיקות ידיים, עושות בדיקות שריר אחת לשנייה, נפגשות פיזית ומתרגלות יחד.

ובאותן שנים היה לי קול פנימי מאוד ברור שאמר לי:


אפשר לטפל גם מרחוק.

לא באמת ידעתי להסביר איך, רק הרגשתי שזה אפשרי.


שאלתי מורות, מטפלות ואנשים שפגשתי בדרך, ושמעתי שיש כאלה שכבר מטפלות בטלפון או בזום ומצליחות להגיע לתוצאות מדהימות. ועדיין, היה לי קשה להבין איך זה קורה בפועל.


איך אפשר בלי להחזיק ידיים?


איך אפשר בלי המפגש הפיזי?


הרי כל כך התרגלתי לחשוב שזה חלק בלתי נפרד מהתהליך.


הטיפולים הראשונים שעשיתי שהוביל אותי לדרך חדשה, בשנת 2015 התחלתי לקבל נשים לטיפולים בביתי.


עוד לא הייתה לי קליניקה ואפילו לא גביתי תשלום.


ביקשתי ממי שרצתה לקבל טיפול לתרום לעמותה שהיא בוחרת, ושמנו כוונה שהתרומה תהיה בתמורה לריפוי שקיבלה.


אבל משהו לא הרגיש לי מדויק. הבית לא היה מותאם, למצוא שעות שקטות היה כמעט בלתי אפשרי.

והרגשתי שאני לא באמת יכולה לתת את המיטב שלי בתנאים האלה.


אז הפסקתי לקבל טיפולים פרונטליים, אבל הבקשות המשיכו להגיע, אנשים המשיכו לפנות.

הפניות המשיכו לזרום.


ואז החלטתי לנסות משהו חדש, להתחיל לטפל מרחוק ואפילו לא בזום אלא בטלפון.


אמרתי לעצמי:


מה כבר יש לי להפסיד?


אני פתוחה ללמוד.


פתוחה לקבל פידבק.


פתוחה לגלות.


ואז פתאום העולם השתנה, בערך באותה תקופה התחילו להיפתח יותר ויותר אפשרויות ללמידה ולעבודה אונליין. הגיעה בהמשך גם הקורונה שגרמה לכולם ולויאנה לקבל את זום כמקום מאוד טוב ללמוד וללמד והכל עבר להיות הרבה יותר זמין ואפשרי.


ופתאום הכול התחבר לי בפתאומיות שלא ציפיתי לה.


דרך מאות טיפולים מרחוק למדתי להקשיב אחרת, לזהות רבדים עמוקים יותר, לראות מעבר למה שהעין הפיזית רואה, להרגיש אנרגיה גם בלי שהאדם יושב מולי.


והבנתי משהו חשוב:


החיבור האמיתי לא נוצר בגלל הקרבה הפיזית.


הוא נוצר בזכות הנוכחות של הקשבה עמוקה לכל הרבדים ואנחנו מונחים להקשיב לתאים ולמנגינה שמתנגנת בתוכם.


אז מה עדיף?


התשובה שלי היום היא: גם וגם.


אנחנו לא רק גוף ואנחנו לא רק אנרגיה, אנחנו גם וגם. יש משהו מיוחד במפגש פרונטלי.


בחיבוק.


בנוכחות.


בישיבה משותפת באותו מרחב.


ויש משהו מיוחד לא פחות בלמידה בזום, בנוחות האנרגיה, הקשבה, תחושות אחרות ויכולות אחרות שמתעוררות לחיים, ביכולת לקבל ידע מכל מקום.


במפגש עם אנשים אחרים שלא היו יכולים להגיע פיזית כי אולי הם בכלל ממדינה אחרת.



מה לבחור?


יש לך אפשרות לחוות את שני העולמות – פשוט תני לעצמך.


תנסי.


תחווי.


תלמדי.


תקבלי.


ורק אחר כך תחליטי מה הכי כיף לך, כי לפעמים אנשים מגלים שהם פורחים דווקא בזום.

ולפעמים הם מתאהבים במפגש הפרונטלי.


ויש כאלה שמשלבים בין שניהם לאורך כל הדרך, ומה שאני מאמינה היום

אני מאמינה שכל דרך שמאפשרת לך ללמוד, להתפתח ולהתחבר לעצמך היא דרך טובה.


תטא הילינג היא לא זום.


והיא לא פרונטלי.


אלה רק הכלים שדרכם הידע עובר. הקסם האמיתי נמצא במה שאת עושה עם הכלים האלה אחר כך.

כמו אומנית שמחזיקה מגוון מכחולים, צבעים וקנבסים.


לא המכחול יוצר את היצירה, האומנית היא שיוצרת אותה.


וככל שיש לך יותר כלים, יותר אפשרויות ויותר התנסויות - כך את יכולה ליצור דברים מופלאים יותר.


אז אם את שואלת אותי מה עדיף?


אני לא הייתי מוותרת על אף אחד מהם. 🤍


לכל דרך יש את המתנות שלה


אנחנו מגיעים לקורס בנקודה מסוימת בחיים, מקבלים בדיוק את מה שאנחנו מסוגלים לקלוט באותו רגע, וממשיכים הלאה.


ואז החיים קורים.


אנחנו מתרגלים, מטפלים, מתפתחים, עוברים חוויות חדשות, ופתאום אותו חומר בדיוק פוגש אותנו ממקום אחר לחלוטין.


זו אחת הסיבות שהיה לי חשוב ליצור מרחב שבו לא צריך לבחור בחירה אחת ולחיות איתה לנצח.

אצלי משלמים על הקורס פעם אחת ויכולים לחזור אליו שוב ושוב ללא הגבלה.


יש תלמידות שחוזרות בזום.


יש שמעדיפות להגיע לפרונטלי.


יש שמשלבות בין שניהם.


וכל פעם החוויה שונה, לא כי הקורס השתנה, אלא כי האדם שחוזר אליו כבר נמצא במקום אחר.


אז אם את שואלת אותי מה עדיף?


אני חושבת שהשאלה היא לא האם ללמוד בזום או בפרונטלי.

השאלה היא איך לאפשר לעצמך לקבל את כל מה שהדרך מציעה, ואם יש הזדמנות לחוות גם וגם, למה לבחור רק אחד? 🤍


ואולי בסופו של דבר, לא באמת צריך לדעת מראש מה הדרך הנכונה.


לפעמים מספיק להסכים לעשות את הצעד הראשון, לתת לעצמך לחוות.


ללמוד.


להתרגש.


לגלות.


ולראות מה נפתח עבורך בדרך.


אם תטא הילינג מסקרן אותך, אני מזמינה אותך להכיר את הקורסים, לקרוא, להרגיש, ולבחור את הדרך שהכי נכונה לך ברגע הזה.


כי אין דרך אחת נכונה לכולם, יש את הדרך שנכונה לך.



ויקי - לנצח בגוף ובנשמה


תגובות


bottom of page